O mne

Moja fotka
človek závislý na pohybe, fotení a rastlinkách. Nemám rada mliečnu čokoládu, tofife,počítačové hry, alkohol, ruch veľkomesta a komunikáciu po telefóne. Neznášam fajčenie, ale mám rada šišu - vodnú fajku. Nebaví ma sedieť pred telkou, považujem to za zabíjanie času.

nedeľa 17. júna 2012

sempervivum a jovibarba

Sú to klasické vonkajšie sukulenty, ktoré má veľa ľudí vo svojej skalke. Teda aspoň jednu z nich. Sú
také podobné jedna druhej, že priznám sa, aj ja mám často problém určiť či je to sempervivum alebo
jovibarba, myslím, že sa rodovo prelínajú. Tieto skalničky prežijú zimu vonku, na rozdiel od väčšiny sukulentov ich netreba schovávať
pred zimou. Dokonca zimovanie vo vnútri by ich mohlo vysušiť a zničiť.

Rastlinky sú typické ružicovitým rastom, teda listy rastú dookola kratučkej stonky. Podľa svetla
a samozrejme aj veku sa vyvíja ich veľkosť. Jovibarba u nás na dvore má priemer aj do 20 cm. Ale nie všetky druhy dosahujú takej veľkosti. Farba sa vyvýja od zelenej, niektoré "opeknejú" do červeno - bordova.  Kvet sa tvorí na dlhej stonke, ktorá vyrastie zo stredu listovej ružice. Stonka je obrastená drobnými lístočkami, koniec stonky sa rozkonári a na jeho koncoch sa vytvoria malé kvety.
menšia verzia sempervivum:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára