O mne

Moja fotka
človek závislý na pohybe, fotení a rastlinkách. Nemám rada mliečnu čokoládu, tofife,počítačové hry, alkohol, ruch veľkomesta a komunikáciu po telefóne. Neznášam fajčenie, ale mám rada šišu - vodnú fajku. Nebaví ma sedieť pred telkou, považujem to za zabíjanie času.

piatok 13. mája 2011

Gastérie

Ako ďalší druh som vybrala gastérie. A to len z toho dôvodu, že sú tiež tak trocha príbuzné rodu aloe. Je ich popísaných pomerne málo druhov, len nejako do 20. Tieto by sa tiež nemali moc mýliť s inými druhmi, pretože základné znaky tých najrozšírenejších sú jednoznačné. Nízke rastlinky s panašovanými lístkami vyrastajúcimi väčšinou tesne nad zemou. Pod pojmom panašované treba chápať kombináciu tmavozeleného podkladu a na ňom bledo zelenkavé škvrnky, buď sú to len bodky, alebo maličké pásiky – ako dve-tri spojené bodky, pri niektorých druhoch sú bledo zelené aj okraje listov. Gastérie sú si medzi sebou dosť podobné, a laik by si myslel, že to čo má pestovateľ doma je jedna a tá istá rastlinka. Starostlivosť je podobná ako u ostatných sukulentov, netreba moc vody, slnko im stačí aj nepriame. Čo sa týka rozmnožovanie, tak je tu pomerne skorá aj tá jednoduchšia verzia s odnožami. Rastlinka nemusí byť veľmi stará aby začala v kvetináči zo zeme vytláčať malé odnože. No rozmnožovanie semienkami by ste čakali dlhšie, kvet je jednoduchý, na dlhej stonke malé červeno – oranžové zvončeky. Určite krajší a zaujímavejší ako kvet hawortie. Tieto rastlinky by som odporúčala (ako povedal pán Gratias) do malých zbierok. Teda pre takých pestovateľov čo majú malý priestor a nie všetky rastlinky sa im vojdú na slnečný parapet.
                                                    tejto sa u nás hovorí gastéria bradavičnatá:

                                                                              jej kvet :
                                                    a ďalšia gastéria (však sú veľmi podobné ?) :

ešte mám jednu, myslím, že je to gasteria nitida, ale nech hľadám ako hľadám, fotku nemám. Dodatočne.
Ale nasla som takuto fotku, gasteria batesiana:








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára