O mne

Moja fotka
človek závislý na pohybe, fotení a rastlinkách. Nemám rada mliečnu čokoládu, tofife,počítačové hry, alkohol, ruch veľkomesta a komunikáciu po telefóne. Neznášam fajčenie, ale mám rada šišu - vodnú fajku. Nebaví ma sedieť pred telkou, považujem to za zabíjanie času.

štvrtok 5. mája 2011

Hawortie

Ďalšie by som chcela spomenúť hawortie, práve preto, že sú tam tiež podobné kúsky, ktoré by sa laikovi zdali ako aloe. Ale keď sa lepšie pozrieme tak zistíme, že je to niečo celkom iné, aj keď sú im akési vzdialené príbuzné.

hawothia chloracantha:
Sú omnoho menšie, dosť dužinaté, sú vhodné do tzv. malých zbierok, potrebujú dostatok slnka na vyfarbenie, ale znesú aj polotieň. Moja skúsenosť je, že ak sú uzavretom priestore kde je pomerne dosť teplo a dusno (zimná záhrada), tak ich aj pomerne často polievam. Teda ak sa tak dá povedať 1-2 krát týždenne. Ale to len v poriadnom lete, ale oni si to aj tak samé vypýtajú, pretože ich listy sa začnú scvrkávať. Najlepšou ukážkou je
haworthia cymbiformis:
ale stačí ju umiestniť tak, aby nemala až také priame slnko.
Všetky hawortie som si v zime nechala v zimnej záhrade, nedala som ich prezimovať práve preto, aby som ich mala pod kontrolou. Zimovala som len jeden druh, a to haworthia attenuata, aj to len preto, lebo ich mám viac, tak nech mi nezavadzajú.
haworthia attenuata:
.
Už tu je vidieť aké sú rozne, niektoré viac, niektoré menej dužinaté, jedny majú špicaté listy, ale sú aj také akési hranaté. Tie menej dužinaté bývajú s hrčkami na listoch (ako hore). Niektoré rastú listy dookola a všetky od zeme, niektoré sa ťahajú do výšky, nie však veľmi vysoko, len krátky kmienok. Napr:
haworthia tortuosa:
 Rozmnožujú sa pomerne jednoducho, pretože bokom vyháňajú odnože. Kvitnú pomerne jednoducho a nezaujímavo. Na dlhej stopke sú jemné biele kvety.
ďalšie druhy:
hawortia retusa:
 haworthia tesselata:
 Hawortií je vraj okolo 150 druhov, takže keď zbadáte niečo v malom kvetináči, bude to dužinaté, a bude sa to na tieto podobať, tak to pravdepodobne bude nejaká hawortia. Jedine, že by to bolo niečo z gastérií, ale to už bude druhý článok. Pán Gratias povedal: "sto dospelých rastlín v črepníkoch sa vojde na plochu 0,5 m.

Ďalšie druhy: H.pygmaea, H.herrei, H.reticulata, H.decipiens, H.parksiana, H.retusa, H.viscosa.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára